Hari Anugerah Cemerlang

~Ya ALLAH, berikanlah kesabaran, kesungguhan dan kerajinan kepada guru-guru kami mendidik kami. Jadikanlah kami anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara, rajin dan cerdas akal fikiran. Peliharalah kami dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~
[ihsankuantan@yahoo.com.my] [Sebarang maklum balas sangat dialu-alukan] [Bank Islam 06019010001574] [Tel-095671019] [Faks-095671020]

Sunday, 29 December 2013

KEMAS ASRAMA

Sekumpulan pelajar perempuan menjalankan kerja-kerja mengemas asrama perempuan di bawah penyeliaan Cik Ain dan Cik Farha. Mereka tidur di asrama malam tadi. Syabas semuanya!

Saturday, 28 December 2013

DAFTAR TINGKATAN 2,3,4 DAN 5

Hari ini daftar tingkatan 2,3,4 dan 5. Kemas dan bersihkan kelas. Dapatkan kerusi dan meja. Pelajar asrama dapatkan katil dan almari. Bersihkan bilik.

SIAPA BOLEH PAKAI BAJU SEKOLAH?



Thursday, 26 December 2013

Tuesday, 24 December 2013

BATA INTERLOCKING

Bata dan pasir sudah sampai. Pasang bawah ampai kain. Terima kasih JAIP yang beri peruntukan.


BATU KASAR

Terima kasih kepada JKR Kuari Bukit Penggorak yang menyumbang batu ini.

Akan diletakkan di sini. Wakaf Ustaz Mahtar. Pengurus projek Encik Hamdan.

KEPUTUSAN SIJIL MENENGAH AGAMA

Hari ini keluar keputusan SMA.

Monday, 23 December 2013

PENDAFTARAN PELAJAR TINGKATAN SATU 2014

Selamat datang kepada ibu bapa dan pelajar yang memilih Ihsan tahun ini.

Sunday, 22 December 2013

BUKU TEKS

penyelaras SPBT said...

Bilik spbt tidak akan dibuka pd tarikh 28.12.2013 kerana urusan pemberian buku teks telah dilakukan sebelum ini.Ting.1(2014) akan terima buku teks pada 23.12.2013. Bagi ting.2 & 3,buku teks telah diberi sebelum cuti. Bagi ting 5,buku akan diberi pd tarikh keputusan SMA diumumkan(dijangka pd 24.12.2013-sumber maklumat bhgian pendidikan jaip).Manakala ting 4,tunggu penentuan kelayakan aliran berdasarkan kptsn pmr baru2 ini.kebiasaannya minggu pertama buka sekolah.sebarang urusan keciciran maklumat atau belum ambil buku teks,pihak kami mengalu-alukan supaya segera berurusan dgn spbt TETAPI tidak melibatkan waktu P&P sebelah pagi......boleh dtg hanya pd waktu ptg mulai jam 2.30-3.30 ptg.harap maklum.

21 December 2013 14:57

Friday, 20 December 2013

Thursday, 19 December 2013

BAGAIMANA ANDA TELAH LAKUKAN UNTUK DAPAT A KEPUTUSAN PMR

Jemput semua pelajar PMR 2013 memberi maklum balas mengenai perkara di atas. Pandangan yang ikhlas dan bernas boleh dijadikan panduan untuk kita berjaya. Terima kasih! Semua komen tidak ditapis lagi. Boleh nampak terus.

Anonymous said...

assalamualaikum. tahniah kepada kwn2 yg cemerlang. berkat usaha + doa + tawakkal. =] kpd pljr yg tidak dapat 9A [mcm saya] bersyukurlah kita masih ada ilmu. Allah tak beri kita straight A sbb tak nak bgi kita jauh driNYA. Allah simpan A untuk SMA/SPM.bersangka baiklah kpd Allah.

19 December 2013 21:44
Anonymous said...

think positive..Takkan semua manusia Allah akan berikan kejayaan.Kejayaan dan kegagalan adalah dua nikmat daripada Allah.Tujuannya hanya satu iaitu untuk menguji adakah kita hamba-Nya yang sentiasa bersyukur...kufur..bersangka baik dengan Allah riak..bakhil ilmu atau sebagainya.Justeru tak kira gagal atau berjaya,sentiasa lah berfikiran positif.Hari ini kita menangis atas kesilapan dan kelemahan diri sendiri..Insya-Allah akan datang pasti Allah membuatkan kita tersenyum..

20 December 2013 15:09
Anonymous said...

AMALKAN solat hajat dan berdoa secara berterusan. Ulangkaji setiap hari. Sentiasa fokus dalam kelas. Jaga hubungan dengan Allah, dan manusia terutama ibu bapa tercinta. Jauhi maksiat yang melalaikan yang akan membuatkan ilmu kita hilang. Allahuakbar. Dan akhir sekali, tawakal dan redha dengan segala keputusan yang diperolehi. UCAP ALHAMDULILLAH. ALLAH SENTIASA BAGI YANG TERBAIK!!

20 December 2013 21:00

WAJAH BARU ASRAMA PUTERI


Mozek baru! Terima kasih kepada JAIP yang memberi peruntukan. Terima kasih EO, Puan Norashikin binti Mohd Nor!

WAJAH-WAJAH 9A PMR



TAHNIAH 9A PMR

BIL
NAMA
1
 ABDUL MUZIL BIN ABDUL RAHIM
2
 ABDUL WAFI ANWAR BIN RAMLI
3
 AINUL HAZWANI BINTI MOHD DON
4
 AUNI NAJIHAH BINTI YUSRI
5
 BALQIS BINTI MUHAMMAD RIDWAN
6
 MARYAM NADZIRAH BINTI MASRAN
7
 MUHAMMAD LUQMANULHAKEEM BIN MOHD MAHAYUDIN
8
 NIK MOHD NAJIB BIN MUHAMMAD NORDIN
9
 NORSHARIFATUL AINA BINTI MOHD HANAFI
10
 NUR AFIQAH FOO BINTI MUHAMMAD FURQAN FOO
11
 NUR ASYIQIN BINTI ROSLI
12
 NUR HANISAH BINTI MUSTAFAR
13
 NUR SHAHIDAH BINTI MOHD SHAHARUDIN
14
 NUR SYAFAAH BINTI NAZERI
15
 NUR SYAFIQAH BINTI ZAINI
16
 NURUL 'ALIAA AFIQAH BINTI MD ZAKI
17
 NURUL IZZAH BINTI MUHAMMAD JAIS
18
 NURUL NAJIHAH BINTI ANUAR
19
 SHAKIRAH NABILAH BINTI IZALLUDIN
20
 SITI AINUL FATIMAH BINTI AHMAD SABRI
21
 SITI NUR HIKMATUL BARIYYAH BINTI MOHD SARIF
22
YASMIN ARIJAH BINTI CHE YAHAYA
23
 AN NUR HUSNA BINTI JAMIL
24
MUHAMMAD ARIF HAKIM BIN MOHD HANAFI
25
NOR SHAFIKAH BINTI MOHD NASIR
26
AINIL HUSNA BINTI AZMI

KEPUTUSAN PMR 2013

Keputusan PMR keluar hari ini. Boleh tengok jam 10.00 pagi.

Saturday, 14 December 2013

KATIL & TILAM ASRAMA


Tilam dan katil asrama perempuan diletakkan di surau sementara projek siap.

UPDATE PROJEK ASRAMA PEREMPUAN



Render simen dah hampir nak siap. Esok boleh pasang mozek.

Friday, 13 December 2013

PROJEK ASRAMA PEREMPUAN

 Kerja render simen dah bermula.

Pasir dah masuk.

PENGARAH JAIP KUNJUNG IHSAN

Pengarah JAIP berkunjung ke Ihsan melihat projek asrama perempuan. Beliau juga menghubungi MUIP bertanyakan pembaikan surau sekolah kita. Terima kasih.

Tuesday, 10 December 2013

PULANG BUKU TEKS

penyelaras spbt smai :

assalamualaikum.mohon ambil perhatian,khususnya plr SMAI yg msh blm memulangkan buku teks sesi prsekolahan 2013 dgn kadar segera.kerja2 packing buku teks utk tgktn 1,4 & 5 akan dilakukan pada 17,18 & 19 disember supaya semua pljr akan dpt buku teks utk sesi persekolahan 2014.sila htr buku teks tersebut di pjbt sekolah.tulis nama,kelas mana & semua judul buku.mohon kerjasama semua pihak.bg pljr yg buku teks rosak akibat banjir,boleh tulis surat kpd phk spbt sklh supaya mudah pihak kami mendptkan stok baru

LANGSIR BARU



PINDAH BARANG KE SETOR BARU


BUKU TEKS TENGGELAM BANJIR

1 – 1 of 1
Blogger Kay said...
assalam warga pendidik al-Ihsan...

keluarga kami terlibat dgn banjir baru2 ni... buku teks sekolah adik saya ditemggelami air... boleh tak kalau buku teks yg kena banjir tu kami nak tukar dengan buku teks lain? harap dpt membantu

10 December 2013 09:11

Jawapan: Boleh. Jika ada stok terus boleh dapat. Jika tidak kena tunggu stok baru daripada Bahagian Buku Teks. Stok baru boleh dapat bila permohonan diluluskan. 

Thursday, 5 December 2013

Wednesday, 4 December 2013

KOMEN HARI INI

Anonymous has left a new comment on your post "KOMEN HARI INI":

Saya merupakan ibu kpd pelajar tingkatan tiga dan insya allah tahun hadapan akan ada seorang lagi anak saya akan masuk ke sekolah al Ihsan.Saya ingin cadangkan seperkara tetapi terpulang kpd pihak sekolah utk menerimanya atau tidak.Bolehkah sekolah menetapkan tarikh2 tertentu utk tujuan pembelian buku tulis di kedai buku?Pihak sekolah bolehlah memasang banner sebagai makluman tarikh pembelian.Ini akan memudahkan ibubapa dan penjaga membuat urusan.Dari segi senarai harga buku yg perlu dibeli ,bagi saya tidaklah membebankan berdasarkan harga semasa.3 tahun berturut2 saya menguruskan pembelian buku anak saya,tahun 2012 merupakan tahun yang efisyen dengan bangunan baru kedai buku serta senarai yuran yang disediakan.Mohon cadangan ini dipertimbangkan.

BEKALAN ELEKTRIK PUTUS

Bekalan elektrik putus mulai jam 12.00 malam. Pulih semula jam 11.50 pagi.

Tuesday, 3 December 2013

SPM SELESAI

SPM selesai hari ini. Apa rancangan seterusnya? Cari kelas Tahfiz, kelas Bahasa Inggeris, kelas Bahasa Arab, kelas menjahit, kem motivasi dan apa-apa kelas dan kem yang berfaedah. Banyaknya!

Boleh juga ambil lesen kereta.

SPM - KERTAS BAHASA ARAB

Hari ini kertas Bahasa Arab. Kertas terakhir.