Sekolah Menengah Agama Al-Ihsan
Jalan Tanjong Api. KUANTAN
Tarikh : 29 Disember 2011 (Rabu)
Masa : 8.30 Pagi
Tempat : Bilik Mesyuarat Dewan Utama SMAI
Kehadiran : Semua guru SMAI
Bil
|
Perkara
|
Tindakan
|
1.0
|
Ucapan
Pengerusi
|
Makluman
|
2.0
2.1
|
Pengesahan
Minit Mesyuarat Lalu
Pencadang
: En. Muhammad Ehsanulhadi bin Karim
Penyokong : En. Abdul Azizi bin Abd
Rahman |
Makluman
|
3.0
|
Perkara
Berbangkit
3.1. Memaklumkan
supaya Puan Zalikha binti Mohd Salim memastikan semua kelengkapan
pelajar mencukupi pada tahun hadapan.
3.2. Semua guru kelas perlu memberi perhatian berkaitan pelajar yang bermasalah dalam kelas masing-masing.
3.3. Pengisian
data pelajar ke dalam sistem SUK perlu diisi oleh guru kelas
sebelum 31 Disember 2011 dan boleh dikemaskini dalam tempoh
sebulan.
|
Semua
Guru
|
4.0
|
Takwim
dan Delegasi 2012
4.1. Puan
Haidar binti Abdullah menerangkan berkaitan Takwim dan Delegasi
2012. Sila rujuk buku Takwim dan Delegasi 2012 yang akan diedarkan
mengikut bilik guru masing-masing.
4.2. Mesyuarat
persatuan guru akan diadakan pada masa yang akan ditetapkan.
|
Makluman
AJK
Persatuan Guru
Makluman
|
5.0
|
5.1. Jadual
waktu pengajaran dan pembelajaran 2012
5.2. Encik
Ahmad Sukri bin Mohd Sodin telah membentangkan jadual waktu
pengajaran dan pembelajaran 2012 kepada semua guru. Beliau
mengharapkan semua guru dapat mengikuti jadual yang telah
diedarkan dan ditetapkan.
Sebarang pertukaran berkaitan
jadual boleh dilakukan secara suka sama suka oleh guru dan perlu
dimaklumkan kepada guru jadual. |
Makluman
|
6.0
|
6.1. Pengambilan
pelajar baru tahun 2012
Puan Zalikha binti Mohd Salim
memaklumkan semua guru kelas tingkatan 1, semua warden asrama dan
guru bertugas yang telah ditetapkan wajib hadir pada hari
pendaftaran pelajar baru 2012 pada 3 Januari 2012 (Selasa), jam
8.00 pagi bertempat di Dewan Utama SMAI. |
Makluman
|
7.0
|
Laporan
keputusan PMR dan SMA 2011
7.1. Puan
Noor Mala binti Daud memaklumkan keputusan PMR bagi tahun 2011.
Bilangan pelajar yang mendapat 9A 23 orang, 8A 11 orang, 7A 16
orang, 16 orang pelajar yang gagal. Hanya 62 orang pelajar yang
layak untuk memasuki kelas sains.
7.2. Puan Roslina memaklumkan keputusan
SMA iaitu Mumtaz Soffi 3 orang, Mumtaz 72 orang, Jaiyid Jiddan
54 orang, Jaiyid 31 orang, Maqbul 11 orang, Rasib 1 orang, Ghaib 1 orang. |
Makluman
|
8.0
|
Hal-hal
lain
8.1. Puan
Manila @ Normala binti Abdullah menerangkan berkaitan sistem
pengurusan sekolah menengah agama dan cara mengisi maklumat guru
dan pelajar ke dalam sistem tersebut.
8.2. Sebarang
pertukaran pelajar ke sekolah menengah agama yang lain perlu
dimaklumkan kepada Puan Manila @ Normala binti Abdullah untuk
tindakan lanjut berkaitan sistem pengurusan ini.
8.3. Puan
Radiah binti Yusof mengharapkan pihak pengurusan dan pentadbiran
sekolah mengurangkan pengambilan pelajar pada tahun ini
memandangkan pelajar terlalu ramai.
8.4. Puan
Normaziah binti Mohd Noor bertanya berkaitan pengagihan jadual
waktu dan tugasan lain yang terlalu banyak. Beliau meminta untuk
menggugurkan jawatan sebagai Pembimbing Bahas Bahasa Melayu bagi
MASISUPA 2012.
Pengerusi
menerima perletakan jawatan tersebut dan akan diganti dengan guru
lain.
Puan
Haidar binti Abdullah menyatakan bahawa penyediaan jadual waktu
bagi subjek tertentu bertujuan memberi pengalaman kepada guru
tersebut. Tambahan pula, hal ini merupakan persediaan sekiranya
terdapat guru yang bertukar atau berpindah ke sekolah lain.
8.5. Puan Haidar binti Abdullah bertanya berkaitan kedudukan kelas bagi Sesi 2012.
Puan
Zalikha binti Mohd Salim menyatakan plan kedudukan kelas akan
ditampal pada papan kenyataan sekolah. Semua guru dan pelajar
boleh melihatnya nanti.
8.6. Puan
Zalikha binti Mohd Salim memaklumkan supaya semua guru kelas
memastikan pelajar kelas mereka bertanggungjawab menjaga kerusi
dan meja masing-masing sehingga tamat persekolahan tingkatan 5.
8.7. Cik
Roshanaliza binti Abas bertanya mengenai kekurangan warden
perempuan (hanya dua orang warden perempuan) di asrama perempuan
sekolah ini.
Pengerusi
akan menguruskan hal ini kerana hal ini adalah dalam pengetahuan
beliau.
8.8. Puan
Ratna Hidayah binti Kamaruddin memohon jasa baik pihak sekolah
supaya waktu masuk ertugas ke sekolah adalah pada jam 7.40 pagi
memandangkan waktu balik adalah jam 3.35 petang.
Pengerusi
bersetuju dengan hal ini.
|
Makluman
Puan Manila @ Normala binti Abdullah & Guru Kelas
Pihak
Sekolah
Pengetua dan GPK KOKURIKULUM Makluman
Makluman
Makluman
Pengetua
Pengetua |
9.0
|
Penutup
9.1. Ucapan
penutup disampaikan oleh Puan Zalikha binti Mohd Salim sebagai
wakil pengerusi. Beliau mengucapkan terima kasih kepada semua guru
yang bertungkus-lumus memberi tunjuk ajar kepada semua pelajar.
9.2. Terima
kasih juga kepada Puan Manila @ Normala binti Abdullah kerana
banyak membantu pihak sekolah dalam mengendalikan sistem
pengurusan sekolah.
9.3. Makluman
kepada semua guru bertugas mingguan bagi sesi 2012 supaya
memastikan semua pelajar berada dalam keadaan yang baik. Beliau
juga mengharapkan supaya guru bertugas berada bersama-sama dengan
pengawas sekolah dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab
mereka.
9.4. Semua
guru kelas juga perlu ada pada setiap hari perhimpunan dan naik ke
kelas bersama pelajar bagi memastikan keadaan kelas teratur bagi
memulakan sesi pengajaran dan pembelajaran.
9.5. Mesyuarat
ditangguhkan pada jam 12.00 tengah hari.
|
Semua
Guru
Makluman
Semua
Guru
Guru Kelas |
(Salbiah binti Mohd Redzuan)
Setiusaha II Majlis Guru
No comments:
Post a Comment