Hari Anugerah Cemerlang

~Ya ALLAH, berikanlah kesabaran, kesungguhan dan kerajinan kepada guru-guru kami mendidik kami. Jadikanlah kami anak yang soleh, baik pekerti, berhati lembut, baik budi bicara, rajin dan cerdas akal fikiran. Peliharalah kami dalam cahaya keimanan-MU ya ALLAH. Sesungguhnya hanya Engkau pemakbul segala doa. Amiin~
[ihsankuantan@yahoo.com.my] [Sebarang maklum balas sangat dialu-alukan] [Bank Islam 06019010001574] [Tel-095671019] [Faks-095671020]

Tuesday 2 April 2013

ARTIKEL TERJEMAHAN BULAN APRIL 2013

Semua pelajar dipelawa menyertai peraduan ini dengan menterjemah dan mengulas petikan di bawah:

Choosing Wisely
“It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities.”  –J.K. Rowling
The universe – people, books, life experience, etc. – can only give you good advice, but you ultimately decide what to do with it.
Life is ticking away every second.  The worst thing is spending your entire life drowning slowly and not being able to convince yourself that you are in full control, and that you can easily save yourself by simply standing up.
This is your life, made up entirely of your choices, your actions, your thoughts, your relationships, etc.  Someday you will either decide to save yourself or remain unsaved forever.

Hantar melalui butang komen.

 

1 comment:

Unknown said...

"ia adalah pilihan kita yang menunjukkan diri kita sebenar,jauh lebih banyak dari kemampuan kita."-J.K.Rowling
Alam-orang,buku,pengalaman hidup dan lain-lain.-hanya boleh memberi kamu nasihat yang baik tetapi kamu yang berkuasa untuk memutuskan apa yang ingin dibuat dengangnya.
Hidup semakin menebal/bertambah setiap saat.Perkara yang paling teruk adalah mengabadikan seluruh hidup awak tenggelam perlahan-lahan dan tidak dapat meyakinkan diri kamu sendiri yang kamu dalam kawalan penuh,dan kamu dengan senang boleh menyelamatkan diri kamu dengan hanya berdiri ke atas.
Ini adalah hidup kamu,buat kesemuanya dengan pilihan kamu,tindakan kamu,anggapan kamu,perhubungan kamu dan lain-lain.Suatu hari nanti kamu akan memilih antara menyelamatkan diri kamu atau tinggal tidak selamat selamanya.

Petikan (ia adalah pilihan kita yang menunjukkan diri kita sebenar,jauh lebih banyak dari kemampuan kita)bermaksud bahawa apa yang kita pilih itu menunjukkan sifat sebenar kita bukannya kemampuan kita.Petikan(Alam-orang,buku,pengalaman hidup dan lain-lain.-hanya boleh memberi kamu nasihat yang baik tetapi kamu yang berkuasa untuk memutuskan apa yang ingin dibuat dengangnya.)bermaksud apa di sekeliling kita tidak mampu berbuat apa-apa melainkan memberikan kita nasihat tetapi kita yang harus buat keputusan samaada ingin mebuat perkara baik atau sebaliknya.Petikan(Hidup semakin menebal/bertambah setiap saat.Perkara yang paling teruk adalah mengabadikan seluruh hidup awak tenggelam perlahan-lahan dan tidak dapat meyakinkan diri kamu sendiri yang kamu dalam kawalan penuh,dan kamu dengan senang boleh menyelamatkan diri kamu dengan hanya berdiri ke atas.)bermaksud bahawa usia kita semakin bertambah dari masa ke masa.Kemudian,perkara yang paling teruk gagal kemudian membiarkan diri kita jatuh dan terus jatuh srta kita tidak yakin pada diri bahawa kita boleh mengubah nasib kita dan untuk mengubah nasib itu,kita harus berfikiran dan melakukan perkara POSITIF.Petikan(Ini adalah hidup kamu,buat kesemuanya dengan pilihan kamu,tindakan kamu,anggapan kamu,perhubungan kamu dan lain-lain.Suatu hari nanti kamu akan memilih antara menyelamatkan diri kamu atau tinggal tidak selamat selamanya.)bermaksud ini adalah kehidupan kita,pastikan seluruh hidup kita adalah dengan pilihan kita.Pada akhirnya kita harus memilih untuk ke atas dan selamat atau terus tenggelam ke bawah dan tidak selamat.